Vitamin C je vitamina kojem se najviše govori u posljednjih 10 godina. Ovaj vitamin je prije svega popularan zbog svog potencijala za jačanje imuniteta. Međutim, sposobnost vitamina C da skrati prehladu je samo površina njegove uloge u našem organizmu.

Ovaj antioksidans nije prirodno proizveden u tijelu, stoga je od ključne važnosti da se on unese kroz hranu bogatu vitaminom C. Vitamin C se može naći u raznim namirnicama, uključujući crvenu i zelenu papriku, citrusno voće(limun, narandže), kivi, brokoli, paradajz i prokulice. Studije su potvrdile da je odraslim ženama potrebno 75 miligrama (mg) vitamina C dnevno, a odraslim muškarcima 90 mg.

Dakle, već smo ustanovili da su voće i povrće su preporučeni izvori vitamina C. S druge strane, oralni dodaci vitamina C u količinama većim od preporučene dnevne doze su korisni u zacjeljivanju rana, smanjenju trajanja simptoma obične prehlade, ali i u prevenciji prehlade kod osoba pod velikim fizičkim stresom. Naučnici također napominju da vitamin C može smanjiti rizik od razvoja katarakte, te je samim tim koristan i za zdravlje očiju.

Mnoge prednosti vitamina C mogu se pratiti u njegovim antioksidativnim svojstvima. Antioksidansi mogu zaštititi od razvoja ozbiljnih zdravstvenih stanja, poput raka ili srčanih bolesti. Međutim, potrebno je više studija – posebno onih koje uključuju ljude – kako bi se pokazalo da li vitamin C može spriječiti rak ili kardiovaskularne bolesti.

Možda i najpoznatija prednost vitamina C je njegov pozitivan efekat na imuni sistem. Naime, utvrđeno je da vitamin C podržava imunološki sistem štiteći od oksidativnog stresa, pomaže u uništavanju mikroba i smanjuje mogućnost oštećenja tkiva. Pokazalo se da nedostatak ovog vitamina povećava stopu infekcija. Malo je vjerovatno da će vas unos vitamina C nakon što pojave simptomi prehlade zapravo spriječiti da se prehladite, ali će vam svakako pomoći da ublažite simptome i značajno skratite vrijeme njihovog trajanja.

vitamin-C-slika-1-1.jpg vitamin-C-slika-2-0.jpg

 

OSTAVITI ODGOVOR