Bez obzira na godine, važnost mentalnog zdravlja za potpunu sreću je nemoguće precijeniti. Kada je psihičko zdravlje ugroženo, to može uzrokovati negativna ponašanja koja ne samo da mogu utjecati na lično zdravlje već mogu ugroziti i odnose s drugima.

Ispod su neke od prednosti dobrog mentalnog zdravlja.

Jača sposobnost suočavanja sa obavezama

Kada održavamo emocionalno stanje na zdravom nivou, lakše suočavamo životne izazove.
Onoga trenutka kada dopustimo da alkohol/droge, izolacija, napadi bijesa ili svađe pokušaju riješiti probleme vezane za finansije, radne izazove i drugih životne probleme – vrijeme da se zapitamo gdje nas to void, i prije svega sebi kažemo da to nije način. Stabilno mentalno stanje može potaknuti zdravije mehanizme suočavanja sa svakodnevnicom, što na kraju donosi i bolje rezultate.

Pozitivna slika o sebi
Mentalno zdravlje je u velikoj mjeri povezano sa ličnim osjećanjima prema sebi. Sveukupno mentalno zdravlje igra ulogu u vašem samopouzdanju. Upravo nivo samopouzdanje često može biti dobar pokazatelj nivoa mentalnog zdravlja.

Osobe koje su svjesne benefita mentalnog zdravlja se mnogo češće fokusiraju i na dobro i na loše u sebi, težeći ka balansu i radeći na sebi. Takve osobe najčešće vode računa o navedeni kvalitetama i uglavnom će imati ambicije koje teže zdravom, uspješnom životu.

Zdraviji odnosi
Ako je vaše mentalno zdravlje u dobrom stanju, možda ćete biti sposobniji da svojim prijateljima i porodici pružite kvalitetno vrijeme, ljubav i podršku. Kada niste u emocionalnim problemima, može biti lakše pružiti podršku ljudima do kojih vam je stalo

Bolja produktivnost
Suočavanje s depresijom ili drugim poremećajima mentalnog zdravlja može utjecati na nivo vaše produktivnosti. Ako se osjećate psihički stabilno, vjerojatnije je da ćete moći raditi efikasnije i kvalitetnije raditi.

Viši kvalitet života
Kada mentalno stanje napreduje, često ga prati i kvalitet svakodnevnog života. Ovo može dati prostor za veće učešće u izgradnji zajednice. Na primjer, možete početi volontirati, ili na neki drugi način podstaknuti sebe na društveno korisne postupke.

Kako očuvati mentalno zdravlje?
Budući da je mentalno zdravlje toliko važno za opšte zdravlje, važno je o njemu voditi računa.

Da biste održali mentalno zdravlje u formi, možda će biti potrebno nekoliko promjena načina života. Između ostalog, te promjene bi mogle uključuvati:

1. Redovno vježbanje (dokazano je da redovna fizička aktivnost povećava nivo serotonina i dopamina u mozgu, koji nam pružaju osjećaj zadovoljstva, te tako utiču na naše raspoloženje i podižu nivo energije)
2. Davanje prioriteta odmoru i spavanju na dnevnoj bazi
3. Probajte meditaciju
4. Učenje vještina suočavanja sa životnim izazovima
5. Održavanje kontakta sa voljenim osobama

Još jedan dokazani način za poboljšanje i održavanje mentalnog blagostanja je kroz razgovor sa profesionalnim licima. Terapija razgovorom može vas naučiti zdravijim načinima interakcije sa drugima i mehanizmima snalaženja u teškim trenucima.

Terapija razgovorom vam također može pomoći u rješavanju nekih vlastitih negativnih navika i pružiti vam alate kojim bi mogli da napravite određene promjene u svom životu.

 

OSTAVITI ODGOVOR