Za većinu nas stres je samo dio života. Može trajati nekoliko sati – poput vremena prije završnog ispita – ili godinama – kao kad se brinete o bolesnoj voljenoj osobi. Stres je ponekad motivator koji vam pomaže da dođete do prilike. U drugim je trenucima jednostavno neodoljivo. Dugotrajni ili hronični stres, zbog previše trošenja, može opustošiti imunološki sistem.
Kakav utjecaj stres ima na vas?
Stres se događa kada životni događaji premašuju vaše sposobnosti da se snađete. To uzrokuje da vaše tijelo proizvodi veću razinu hormona stresa kortizola.
Ukratko, kortizol vam može ojačati imunitet ograničavajući upalu. Ali s vremenom se vaše tijelo može naviknuti na previše kortizola u krvi. Uz to, stres smanjuje tjelesne limfocite – bijele krvne stanice koje pomažu u borbi protiv infekcije. Što je nivo limfocita niži, to ste više izloženi riziku od virusa, uključujući i prehladu.
Visok nivo stresa također može uzrokovati depresiju i anksioznost, što opet dovodi do većeg nivoa upale. Dugotrajno, visoki nivoi upale upućuju na premorni imunološki sistem koji vas ne može pravilno zaštititi. Vaše tijelo proizvodi manje prirodnih stanica ubojica koje se bore protiv tumora i virusnih infekcija. Prestaje proizvoditi gama interferon koji jača imunitet, a T-stanice koje se bore protiv infekcije samo slabo reaguju.
Hronični osjećaji usamljenosti mogu pomoći u predviđanju zdravstvenog stanja, možda zato što usamljeni ljudi imaju više psihološkog stresa ili ga intenzivnije doživljavaju, a taj stres zauzvrat umanjuje imunitet. Također nije iznenađenje da depresija šteti imunitetu; također je povezan s drugim fizičkim problemima poput srčanih bolesti.
Uvjeti koje stres izaziva
Ako ne kontrolišete nivo stresa, hronična upala može ga pratiti i može pridonijeti razvoju i napredovanju mnogih bolesti imunološkog sistema kao što su:
• Artritis
• Fibromialgija
• Lupus
• Psorijaza
• Upalne bolesti crijeva
Pod dugotrajnim stresom također možete razviti kardiovaskularne probleme, kao i čir na želucu. Također ćete biti izloženi većem riziku od dijabetesa tipa 2, raznim karcinomima i mentalnom padu.
Kako možete bolje upravljati stresom?
Strategije smanjenja stresa ne samo da odmara vaš um, već može i ublažiti pritisak na vaš imunološki sistem. Možete poduzeti korake za smanjenje kratkoročnog i dugoročnog stresa.
Meditirajte 10 minuta do 15 minuta tri ili četiri puta sedmično kako biste smanjili stres. Smanjuje nivo kortizola i smanjuje upalu. Istraživanja također pokazuju da pomaže u sprečavanju razgradnje vaših kromosoma koji uzrokuju rak i prerano starenje.
Bavljenje jogom ili druge fizičke aktivnosti također smanjuju nivo hormona stresa i smiruju vaš nervni sistem. Duboko disanje pomaže povećati otpornost na infekcije. Poze u jogi pomažu cirkulaciji tekućine kroz vaš limfni sustav, filtrirajući toksine.
Najnovija otkrića o socijalnom stresu podcrtavaju vrijednost dobrih prijatelja, čak i samo nekoliko bliskih prijatelja može nekome pomoći da se osjeća povezano i ostane jak. Društvene veze mogu neizravno ojačati imunitet jer prijatelji mogu potaknuti dobra zdravstvena ponašanja poput jedenja, spavanja i dobrog vježbanja. Dobri prijatelji također pomažu ublažiti stres negativnih događaja.

immune-system-concept-with-man-shied_23-2148573371.jpg

 

OSTAVITI ODGOVOR