Promjene na vašem tijelu i mozgu normalne su kako starite. Međutim, postoje neke stvari koje možete učiniti kako biste usporili pad u pamćenju i smanjili rizik od razvoja Alzheimerove bolesti ili druge demencije. Evo nekoliko stvari koje će vam pomoći u očuvanju zdravlja mozga:

Redovno vježbajte

Vježbanje ima brojne poznate prednosti, a čini se da redovna fizička aktivnost koristi mozgu. Višestruka istraživanja pokazuju da je kod ljudi koji su fizički aktivni manja vjerovatnoća da će doživjeti pad mentalne funkcije i da imaju manji rizik od razvoja Alzheimerove bolesti.
Istraživanja pokazuju da korištenje mišića pomaže i vašem umu. Osobe koje redovno vježbaju povećavaju broj sićušnih krvnih žila koje dovode krv bogatu kiseonikom u područje mozga koje je odgovorno za razmišljanje. Vježba također potiče razvoj novih ćelija i povećava veze između moždanih ćelija. Vježba također smanjuje krvni pritisak, poboljšava nivo holesterola, pomaže u ravnoteži šećera u krvi i smanjuje psihički stres, što sve može pomoći vašem mozgu, kao i srcu.

Poboljšajte svoju prehranu

Vaša prehrana igra veliku ulogu u zdravlju vašeg mozga. Na primjer, ljudi koji jedu mediteransku hranu koja naglašava voće, povrće, ribu, orašaste plodove, nezasićena ulja i biljne izvore proteina rjeđe razvijaju kognitivna oštećenja i demenciju.
Potrebna su dalja istraživanja kako bi se utvrdilo koji dijelovi prehrane imaju najveći utjecaj na vašu moždanu funkciju. Međutim, zna se da su omega masne kiseline koje se nalaze u ekstra djevičanskom maslinovom ulju i drugim zdravim masnoćama vitalne za pravilno funkcioniranje vaših ćelija, uzrokujući smanjenje rizika od bolesti koronarnih arterija i povećava psihički fokus i usporava kognitivni pad kod starijih odraslih .
Dijabetes je važan faktor rizika za demenciju. Možete si pomoći u prevenciji dijabetesa ako se pravilno hranite i redovito vježbate. Ali ako vam šećer ostane visok, trebat će vam lijekovi da biste postigli dobru kontrolu.

Ostanite mentalno aktivni

Vaš mozak je sličan mišićima, trebate ga koristiti ili će te ga izgubiti. Mnogo je stvari koje možete učiniti kako biste održali mozak u formi, kao što su križaljke ili Sudoku, čitanje, igranje karata ili slaganje slagalice i sl. Smatrajte to treningom vašeg mozga. Dakle, uključite različite aktivnosti kako biste povećali efikasnost.
Razne aplikacije i palaćeni programi koji obećavaju da će održavati vaš u top formi se ne preporučuju od strane stručnjaka. Naime vaš mozak može dobiti jednako dobar trening tokom čitanja ili izazivanja sebe zagonetkama. Nemojte gledati previše televizije, jer je to pasivna aktivnost i malo stimulira vaš mozak. Istraživanjem na miševima i ljudima, naučnici su otkrili da moždane aktivnosti stimuliraju nove veze između živčanih ćelija i čak mogu pomoći mozgu da generira nove ćelije, razvijajući neurološku “plastičnost” i izgrađujući funkcionalnu rezervu koja pruža zaštitu od budućeg gubitka ćelija.
Ljudi koji su anksiozni, depresivni, neispavani ili iscrpljeni imaju tendenciju da loše postignu rezultate na testovima kognitivne funkcije. Loši rezultati ne predviđaju povećani rizik od kognitivnog pada u starosti, ali dobro mentalno zdravlje i miran san sigurno su važni ciljevi.
Odspavajte puno
San igra važnu ulogu u zdravlju vašeg mozga. Postoje neke teorije da spavanje pomaže u čišćenju nenormalnih proteina u vašem mozgu i preuređuje vaše uspomene, što poboljšava vaše cjelokupno pamćenje i zdravlju mozga.
Važno je da pokušate dobiti sedam do osam uzastopnih sati sna noću, a ne fragmentirani san u koracima od dva ili tri sata. Uzastopni san daje vašem mozgu vremena da učinkovito pohrani vaše uspomene. Apneja u snu štetna je za zdravlje vašeg mozga i može biti razlog zašto se možda borite za uzastopne sate sna. Razgovarajte sa svojim zdravstvenim radnikom ako vi ili član porodice sumnjate da imate apneju za vrijeme spavanja.

Ostanite društveno aktivni

Društvena interakcija pomaže u uklanjanju depresije i stresa, a oboje mogu doprinijeti gubitku pamćenja. Potražite mogućnosti za povezivanje sa voljenima, prijateljima i drugima, posebno ako živite sami. Postoje istraživanja koja vezuje samce sa atrofijom mozga, tako da ostajanje društveno aktivan može imati suprotan učinak i ojačati zdravlje vašeg mozga. Snažne društvene veze povezane su s manjim rizikom od demencije, kao i nižim krvnim pritiskom i dužim životnim vijekom.

brain-character_23-2147517600.jpg

 

OSTAVITI ODGOVOR