Do početka globalne pandemije COVID-19, online nastava je bila izuzetna zamjena klasičnoj metodi, in-class. Danas su studenti cijelog svijeta prinuđeni na online obrazovanje. Obzirom da većina studenata, profesora a ni univerziteta nisu bili spremni na ovaj vid nastave, to je dodatno otežalo suočavanje sa pandemijom. Naime, pored zdravstvenih, jedna od dugoročnih posljedica COVID-19 pandemije se ogleda u univerzitetskom obrazovanju ponajviše, ali i na svim drugim nivoima. Mnogi studenti eksperimentalnih smjerova su prinuđeni da uče o svojoj struci ponajviše teoretski uz improvizovane vježbe koje se mogu organizovati online. Ovaj metod nastave će zasigurno ostaviti traga u jednoj generaciji diplomanata I magistranata i najviše će se osjetiti pri obavljanju njihovog prvog staža i na prvom zaposlenju. Brucoši su također jedna izuzetno ranjiva kategorija. Početak studija je sam po sebi karakterističan i zahtijeva adaptaciju sa srednjoškolskog obrazovanja na jedan drugi, kompleksniji, vid obrazovanja, te je sad dodan i teret online nastave.
S druge strane, online nastava ima i svoje pozitivne strane i određene benefite, koji padaju u sjenu negativnog.

Prednosti:

Pristupačnost
Online pohađanje nastave isključuje finansijske razlike što mnoge studente lišava velikog tereta. Jedino što vam stoji na putu do obrazovanja je računar i pristup internetu. Ne samo da omogućava ravnopravnost u edukaciji, nego i smanjenje životnih troškova kao što je svakodnevno putovanje do fakulteta i nazad, hrana, smještaj i slično, budući da online nastavu možete pratiti i u svom domu u rodnom gradu. Taj novac možete iskoristiti za ostvarenje drugih ambicija.
Dostupnost
Online nastava je dizajnirana tako da i dalje možete ispuniti druge obaveze kao što su karijera, self-care, hobiji. Za osobe koje rade puno radno vrijeme ili imaju porodične obaveze, pohađanje in-class nastave nije opcija dok je online nastava dostupna svakome s internetom. Još jedna pozitivna strana je svakako snimanje predavanja i časova što omogućava pregled i bilježenje propuštenog gradiva kao i razumijevanje istog. Samo je potreban jedan klik na računaru da dođete do potrebnog gradiva, bez obzira na vrijeme i mjesto na kom se nalazite.
Pogodnost I udobnost
Ono što nam prvo naumpadne kad čujete riječi online nastava je to da predavanja možete pratiti iz udobnosti svog doma. Ne morate razmišljati o samom odlasku na fakultet/školu te kako ćete uskladiti sa ostalim obavezama što daje dodatno vrijeme da se fokusirate na vama važnije predmete, hobije ili jednostavno da provedete vrijeme sa vašom porodicom i prijateljima. Mnogim studentima i učenicima je potrebna podrška porodice i bližih prijatelja u studentskim danima, naročito u periodu COVID-19 i ograničenja kretanja, što online nastava čini lakšim.
Individualni pristup
U tipičnoj učionici, mnogi studenti se mogu osjećati nelagodno da postavljaju pitanja naglas. Može doći do osjećaja nadmetanja i takmičenja za pažnju profesora što se uspješno izbjegne u online sredini. Sve nedoumice možete direktno poslati e-mailom kao i organizovati video konferenciju 1:1 te postaviti pitanja bez osjećaja nelagode. Ono što je od kljucne važnosti je saradnja fakulteta i škola, kao i profesora koji rado izlaze u susret studentima i čine sve što je u njihovoj moći da olakšaju studentima prilagođavanje na situaciju u kojoj se nalazimo.

Nedostaci:

Manjak društvene interakcije
Društvena interakcija je od velikog značaja u razvoju mladih ljudi. Ona podstiče proces učenja I omogućava uspostavljanje emocionalnije veze s profesorima i vršnjacima, a i sa samim predmetima. Bez ove interakcije mnogi studenti i učenici se nađu u situaciji gdje se osjećaju vrlo izolirano, a to bitno utiče na njihovu motivaciju i mentalno zdravlje. Međutim, za introvertne i zatvorene osobe, takve interakcije mogu biti vrlo zastrašujuće i stresne. Ne usuđuju se reći ono što misle i upuštati se u razgovore sa svojim vršnjacima. Rezultat toga je izolovanje i manjak volje za učenjem. Upravo zbog toga introverti pokazuju veliki uspjeh u online okruženju. Uprkos tome, manjak društvene interakcije je jedna od negativnih strana budući da je u ljudskoj prirodi interakcija i kontakt s ljudima, te mnogima teže pada nedostatak istog.
Odvlačenje pažnje
Neizbježan faktor online nastave je svakako taj da u vlastitom domu mnogo više stvari odvlači pažnju nego u učionici koja je dizajnirana da maksimalno fokusira studente na učenje. Bilo da je to vaš cimer koji često razgovara na telefon, hrpa prljavog veša koji čeka da se opere ili recept za omiljeni kolač koji vas mami. To otežava rad i učenje, zbog čega je jako bitna samovolja i samodisciplina I pronalazak vlastitog mirnog kutka koji je namijenjen isključivo praćenju nastave.
Online nastava može biti izazovna
Većina studenata se do pandemije nije susretala sa bilo kojim oblikom online nastave te prilagođavanje može biti izazovno za mnoge. Neki online programi su intenzivniji i potrebno je prilagođavanje cijele dnevne rutine da bi se odradili školski zadaci. Studenti koji nemaju pristup internetu ili računaru online učenje i nastavu će se suočavati s izazovima, skoro nemogućim za riješiti. Studenti sa povećanim potrebama, kao i oni kojima moderna tehnologija nije jača strana se mogu osjetiti zapostavljenim i prepušteni samim sebi u online okruženju. Iskustvo je pokazalo da se većina profesora susreće sa tehničkim poteškoćama, obzirom da je ovo novi vid predavanja na našim prostorima. Fakulteti najčešće nisu koristili online platforme poput Google classroom, MS Teams i slično, pa ih je pandemija uhvatila nespremne. Važno je razumjeti da se proces učenja i prilagođavanja razlikuje na individualnom nivou I da ono što odgovara vašim vršnjacima nužno ne odgovara i vama samima.

NAPOMENA:

Objavljeni sadržaj i komentari na web stranici IMEP.ba su odgovornost autora sadržaja (fizičke ili pravne osobe) i ne reflektuje ciljeve ili stavove Programa osnaživanja nezavisnih medija (IMEP), CPCD-a ili OTVORENE MREŽE.
Sve komentare i sadržaje, prije nego budu vidljivi na portalu, mora odobriti administrator.
Svi sadržaji, kao i stavovi i mišljenja komentatora, odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija IMEP.ba je dužna da u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje, ukloni neprimjereni sadržaj i nadležne organe obavijesti o pristiglom komentaru.

distance-course-isometric_98292-7151

 

OSTAVITI ODGOVOR