Amar Redžepagić (New Voices): Minecraf kao dio nastavnog procesa

0
155

Objavljeno na blog Plejka (30. decembar 2019.)

Piše: Amar Redžepagić

Možda znate da je Minecraft popularan kod igrača, ali jeste li znali da postaje popularan i u školskim učionicama?

Video igre kao alat za učenje su popularna tema istraživanja posljednjih nekoliko godina. Dok je Minecraft izvorno zamišljen samo kao igra, fleksibilna priroda te igre čini ga savršenim alatom za nastavnike bilo kojeg predmeta.

Šta je Minecraft?

U Minecraftu, igrači mogu kopati i izrađivati ​​trodimenzionalne građevinske blokove različitih materijala unutar nasumično generisanog svijeta. Minecraft daje učenicima slobodu da stvaraju, gurajući svoju maštu do krajnjih granica i omogućava im da budu više kreativni nego što bi to bili u stvarnom svijetu.

Igra, u skladu s rješavanjem problema, može potaknuti učenike na viši nivo i kritičko razmišljanje.

Minecraft je također vrlo društvena igra u kojoj se učenici mogu osloniti na druge igrače za pomoć u ponekad komplikovanom Minecraft svijetu. Kada učenici rade zajedno, to stvara pozitivnu atmosferu u učionici, uči prednosti suradnje i olakšava timski rad na način koji je prirodniji od, recimo, zajedničkog radu na projektu. Učenici koji se u stvarnom svijetu možda ne mogu slagati, mogu postati saveznici u svijetu Minecrafta.

MinecraftEDU

Minecraft su kreativni nastavnici od početka koristili kao alat u učionici za oživljavanje povijesnih zgrada, podsticanje učenika na zajednički rad na grupnim projektima u okviru Minecrafta.

Microsoft je 2016. objavio verziju Minecrafta specijalno za nastavnike pod nazivom Minecraft: Education Edition ili ukratko MinecraftEDU.

Osnovna jezgra igre je ista, ali obrazovna verzija dodaje dodatne mogućnosti. Učenici igru ​​mogu preuzeti kod kuće bez plaćanja vlastite verzije igre, a oni mogu svoju kreativnost unutar igre fotografirati i dijeliti ih sa drugim učenicima.

Kako djeluje Minecraft

U osnovi je Minecraft postavljanje i iskopavanje blokova. Svijet igre sastoji se od 3D predmeta – uglavnom kockica – koji predstavljaju materijale kao što su prljavština, kamen, razne rude, voda, debla drveća itd. Igrači sakupljaju ove materijalne blokove i koriste ih za formiranje različitih konstrukcija.

Kada igra počne, igrači moraju brzo raditi, sa prijateljima ili sami, kako bi izgradili sklonište za preživljavanje noću (kad izađu sva čudovišta iz svijeta). Jednom kada završe dan (20 minuta u stvarnom vremenu), korisnici ponavljaju ciklus, grade složenija skloništa i skladište neophodne resurse kako bi preživjeli.

Dostupne modifikacije igre, zvane modovi, dodaju različite promjene u igri. Jedan mod, MinecraftEdu, dizajniran je kako bi igru ​​učinio više prilagođenom učionici. Mod omogućuje nastavnicima da uključe vlastiti nastavni sadržaj i pokrenu prilagođeni poslužitelj za svakog učenika.

Prednosti Minecrafta u učionici

Uz pravu maštu i kreativnost, nastavnici mogu implementirati bilo koju vrstu lekcije u svijet Minecraft-a, gdje su mogućnosti beskrajne.

ANGAŽIRAJTE DJECU U RAZGOVORIMA.

Pitajte ih šta im se sviđa kod Minecrafta. Odgovori će se vjerovatno vrtjeti oko kolektivnih tema kreativnosti, suradnje, kritičkog mišljenja i komunikacije.

Ovdje ima puno za istražiti. Morate imati na umu jasan cilj pre nego što ga odaberete za implementaciju u učionici. Razmislite o pridruživanju mrežnoj zajednici Minecraft nastavnika. Na taj način ćete dobiti pristup različitim autorima koji drže predavanja i široj grupi mentora koji rado odgovaraju na vaša pitanja.

POKUŠAJTE S UČENICIMA KRATKOTRAJNU LEKCIJU.

Dobre lekcije su fokusirane na učenika i zahtijevaju malu modifikaciju od strane nastavnika, ali ipak biste trebali pregledati lekciju i „prošetati“ učenika kroz nju.  Lekcije se mogu lako razlikovati za učenike i ciljevi se trebaju prilagoditi individualnim potrebama.

RASPRAVITE O LOŠEM PONAŠANJU I KAKO IZGRADITI POZITIVNE ODNOSE SA MINECRAFT-OM.

Loše ponašanje je kada jedan ili više učenika namjerno uništavaju ili kradu rad drugog. Školsku godinu započinjem otvorenom raspravom o empatiji i maltretiranju. Na kraju sesije, učenici izrađuju plakat „Minecraft Bill of Rights“ koji stoji u razredu kao podsjetnik.

FORMIRAJTE „GRADITE TIM“ SA UČENICIMA

Ne morate postati stručnjak za Minecraft, niti trebate posjedovati napredne građevinske vještine. Možete formirati  tim učenika koji će vam pomoći da gradite svjetove za naredne lekcije, što opet potiče njihove kreativne sposobnosti.

Izbjegavajte da na ovo mislite samo kao građenje objekata. Razmislite o tome šta su drugi nastavnici postigli s Minecraftom u učionici.

 

Izvor: https://plejka.wordpress.com/2019/12/30/minecraft-kao-dio-nastavnog-procesa/?fbclid=IwAR2X_3pwYswFvHCC8_whqWJhhM8fLDY-1sonbwvYT8P7XY2vXEFQ_wy7U3U

NAPOMENA:
Objavljeni sadržaj i komentari na web stranici IMEP.ba je odgovornost autora sadržaja (fizičke ili pravne osobe) i ne reflektuje ciljeve ili stavove Pograma osnaživanja nezavisnih medija (IMEP), CPCD-a ili OTVORENE MREŽE.
Svi komentari i sadržaji se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu.
Svi sadržaji kao i stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija IMEP.ba je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru, te isti ukloniti čim bude uočen ili prijavljen.

OSTAVITI ODGOVOR