Bilal Bosnić – Sloboda govora ili zloupotreba slobode?

0
79

Piše: Kemija Hodžić

„Ono što najviše raveseli Gospodara robova, Allaha, je kada Njegov rob onako, bez pancira uleti među nevjernike i bori se dok ne bude ubijen. Uzeo sam sablju, zavrnuo rukave, ušao među nevjerničku vojsku, ubijao i bio ubijen. Tako završavaju oni koji su pomogli ovu vjeru i koji su nam prenijeli ovu vjeru i s kojom vjerom se mi trebamo ponositi do sudnjeg dana“ – rekao je, između ostalog, Bilal (Husein) Bosnić u toku takozvane hudbe objavljene putem društvene mreže Youtube pod naslovom „Bilal Bosnić hudba:  Koga je Allah prokleo“.

Sud Bosne i Hercegovine je 29. decembra 2014. godine potvrdio optužnicu kojom se Husein (Bilal) Bosnić tereti za počinjenje krivičnog djela javno podsticanje na terorističke aktivnosti u vezi sa krivičnim djelom vrbovanja radi terorističkih aktivnosti. Branilac optuženog Bosnića se u završnoj riječi pozvao na Zakon o slobodi vjere i pravnom položaju crkava i vjerskih zajednica u Bosni i Hercegovini koji garantira svakom čovjeku pravo na slobodu savjesti i vjere u sladu sa Ustavom BiH. U svom izlaganju on je naveo da je optužnica zasnovana na povredama osnovnih ljudskih prava i to slobode mišljenja, savjesti i vjeroispovjesti iz člana 9. Evropske konvencije  zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda te člana II tačka g) Ustava BiH, kojim se garantuje sloboda misli, savjesti i vjere.

Bilal Bosnić je proglašen krivim za sve navedeno jer je utvrđeno da njegovi govori izlaze iz okvira dozvoljenog izražavanja, te je navedeno da Bosnić putem „predavanja“ postavljenih na Internetu nije bio u mogućnosti da promijeni uvjerenja ljudi ALI je nedvojbeno utvrđeno da je imao za cilj putem Interneta pronalazak drugih istomišljenika i njihovo podsticanje za pridruženje ISIL-u.

„Ko se tamo bori? Mladići u najboljim godinama se bore. Brat Sarajlija (Šabić Muaz) pao kao šehid a ne kao kukavica. Žrtvovao je svoj život na Allahovom putu jer Islam mobiliše“ istakao je Bosnić u jednom od svojih predavanja a Sud BiH je utvrdio da se, slušajući njegova predavanja, veći broj pripadnika takozvane Selefijske zajednice u BiH – državljana BiH, napustilo BiH te priključilo terorističkim organizacijama ISIL-a u Siriji i Iraku.

Sloboda govora je pravo izražavanja vlastitih stajališta i razmišljanja zbog straha da će te neko u tome pokušati kazniti ili spriječiti. Definisana je Članom 10 Evropske konvencije kao jedan od osnovnih temelja demokratskog društva, no iako sloboda govora predstavlja fundamentalno pravo čovjeka koje je stavljeno ispred svih ostalih prava koje nadilazi govor izrečen u privatnom prostoru i uključuje pravo korištenja svih komunikacijskih sredstava u ostvarenju ovog prava, postavlja se pitanje da li je sloboda izražavanja apsolutno pravo pravo čovjeka i ima li zaista prednost u odnosu na sva ostala prava.

Zechariah Chafee, poznati filozof i borac za ljudska prava je izjavio: „Moje pravo da vintlam šakom prestaje tamo gdje počinje nečiji nos“ ustvari slikovito opisuje problematiku koja se veže uz slobodu govora koja nije apslutna i prestaje tamo gdje bi izrečene riječi nanijele štetu nekome odnosno ugrozile nečiji integritet.

  • Obzirom da ću se u narednih nekoliko mjeseci baviti temom slobode govora i govorom mržnje, zanima me vaše mišljenje vezano za slučaj Bilala Bosnića. Da li bi govori Bilala Bosnića izlazili iz okvira dozvoljenog izražavanja da nije van svake sumnje utvređeno da se veći broj pripadnika Selefijske zajednice, nakon njegovih predavanja, priključilo terorističkim organizacijama ISIL-a u Siriji i Iraku?

 

OSTAVITI ODGOVOR