GRAĐANIN NOVINAR: Online igre su (ne)društvene

0
247

Piše: Amar Redžepagić

Moglo bi se reći da u vremenu u kojem živimo većinu svoga vremena  provedemo online. Neki do nas vrijeme provode na društvenim mrežama, a neki pak igrajući online igre. Međutim postavlja se pitanje zašto su društvene mreže prihvatljivije od online igre koje se često definišu kao neozbiljno traćenje vremena.

Online igre su forma gaminga u kojima istovremeno učestvuje više igrača. Inače riječ gaming je opšti termin koji se koristi za igranje kompjuterskih ili drugih igara. Kako bi lakše napravio dinstinkciju, uporedit ću ih sa društvenim mrežama. Naime svakodnevno imamo priliku vidjeti ljude koji svoje slobodno vrijeme provode na društvenim mrežama, objavljuju fotografije na instagramu, šeruju objave na facebooku, žive virtualni život mnogo sadržajnije nego stvarni. Za razliku od društvenih mreža kojima imamo pristup uvijek i svuda, online igre trebaju poseban prostor. Ako ćemo generalizovati –  društvene nas mreže čine pasivnim korisnicima, a igre nas tjeraju na aktivno razmišljanje. Kada bismo ovo uporedili sa klasičnim medijima – društvene mreže bi bile prikazane kao televizija, a igre više kao interaktivna knjiga.

Pitate se šta je sa socijalizacijom? Eh, upravo dolazimo do toga. Svaka individualna igra ima svoju zajednicu. Kada kažem zajednicu, mislim na grupu ljudi koja ima veliki interes prema određenoj igri. Dok bi neki sjedili i pričali o svojoj najdražoj seriji ili reality programu, neki diskutuju o igrama. Naravno,  kao i sa svim diskusijama, kvalitet varira od igre do igre. Sada dolazimo do onog pravog online aspekta igara: kao neko ko dugi niz godina igra online igre moram istaći da sam zahvaljujući ovoj platformi stekao nekoliko vrlo bliskih prijatelja. Na ovaj način je mnogo lakše povezati se s ljudima jer imate iste interese i jedinstven način komunikacije. No, moram spomenuti i ostale aspekte. Uzmimo naprimjer mentalno zdravlje. Šta se dešava sa našom psihom dok konzumiramo različite medije na svakodnevnoj osnovi? Recimo da je naše mentalno stanje direktno proporcionalno o kvalitetu i raspoloženju informacija koje konzumiramo. Pogotovo kad uzmemo u obzir vrijeme i mjesto gdje živimo. Za neke ljude igre su način suočavanja sa stvarnošću, a neki ih povezuju sa ovisnošću. Ako osoba provodi više vremena od onoga što se smatra normalnim vremenom za video igre – automatski biva definisana kao asocijalna ili čak depresivna. Međutim, ovisnost je ekstremno rijedak slučaj. Društvene mreže mogu stvoriti ovisnost, kao i stres i tjeskobu zasnovanu na  idealnom umreženom svijetu, no smatram da igre ovdje mogu da otklone tjeskobu i pomognu nam da se opustimo i razbistrimo um. Ovo bismo mogli smatrati bezopasnijim načinom opuštanja.

Možda je važno skrenuti pozornost na razliku između normalnog igranja i onog što mnogi nazivaju ovisnošću. Mediji često plasiraju informacije da igre izazivaju nasilno ponašanje, međutim najnovija istraživanja pokazuju da to nije tačno. Istina je da igre izazivaju promjene u ponašanju, ali one su najčešće kratkoročne. Sreća zbog pobjede ili rage quit ako izgubiš u igri (za one koji ne znaju to je kada ugasiš igru ili kompjuter momentalno nakon gubitka) traje svega nekoliko minuta.

Bez obzira na sve ovo smatram da je benefita ipak mnogo više. Tu i dalje postoji interakcija sa realnim svijetom, u ovom slučaju drugim ljudima sa kojima komuniciramo dok igramo. I moram priznat da je zabavno. Pogotovo jer razmjenjuješ komentare o nečemu u čemu uživaš. To nije onaj monotoni razgovor na kafi gdje svi gledaju u mobitel i ponekad nešto podijele s drugima, već opušten razgovor u kojem se svi šale na jedan zdrav način.

Svi smo vjerovatno čuli onu poznatu priču starijih kako se oni nikada nisu dogovarali sa društvom gdje će izaći, već su svi imali bazu gdje se samo pojave i tu uvijek bude neko od raje. Sa igrama je skoro identična situacija. Ulogujete se u svoju najdražu igru koju igrate sa društvom i tu obično bude neko ko već igra i  gdje uvijek ima mjesta za još jednu osobu.

Ne bih da zvučim kao hejter, ali samo želim da ukažem na posve druge načine na koji se online komunkacija odvija u 21.vijeku i barem malo razbijem stigmu koja se javlja kada nekome kažeš da igraš igre. Svjestan sam da mnogi smatraju da su one loše, ali prema svemu što sam naveo gaming ima pozitivan uticaj u mnogim segmentima. Online igre su već odavno postale dio moderne pop-kulture i mainstreama i možda bi konačno trebali da ih počnemo tako i tretirati.

NAPOMENA:

Objavljeni sadržaj i komentari na web stranici IMEP.ba je odgovornost autora sadržaja (fizičke ili pravne osobe) i ne reflektuje ciljeve ili stavove Pograma osnaživanja nezavisnih medija (IMEP), CPCD-a ili OTVORENE MREŽE.

Svi komentari i sadržaji se prethodno moraju odobriti od strane administratora prije nego budu vidljivi na portalu.

Svi sadržaji kao i stavovi i mišljenja komentatora odražavaju stavove i mišljenja isključivo onih koji ih postavljaju. Redakcija IMEP.ba je u slučaju komentara koji izazivaju rasnu, nacionalnu ili vjersku mržnju, te potiču na nasilje dužna obavijestiti nadležne organe o takvom pristiglom komentaru, te isti ukloniti čim bude uočen ili prijavljen.

 

OSTAVITI ODGOVOR